Povolání

Zde si přečteš základní informace o povoláních v Ablionu a jejich magické dovednosti.

Některá povolání zde mají seznam magických dovedností, ovšem seznam není úplný - hráč si bude moci vymyslet vlastní dovednosti dle jeho kreativity přímo během hraní.

Prachmistr

Prachmistři se nachází v celém Ablionu, ale největší počet jich je v Eremirském Království, ve kterém mocní Prachmistři tvoří Kabalu. Naopak v Azmaru se jedná o trestně zakázaný druh magie. Největší uplatnění mají v samotném jádru jakékoliv armády, ať už jako velitelé nebo nižší důstojníci. Nosí uniformu stejnou jako běžní vojáci, jediný způsob jak rozpoznat prachmistra od bězných vojáků je odznáček na srdci ve tvaru sudu. Někteří Prachmistři si užívají dobrodružného života ve stylu žoldáků, dobrodruhů nebo lovců odměn.

Jejich vlastnost je kontrola střelného prachu, dokáží ho vycítit a ovládat bez bližšího kontaktu s ním. Každý umí ovládat své dovednosti jinak, někdo lépe, někdo hůře. Pokaždé se ale jedná o velkou výhodu v boji. Někdo dokáže zapálit střelný prach na delší vzdálenost, někdo dokáže kontrolovat vystřelenou kulku z muškety, někdo dokáže vycítit přitomnost prachu, aniž by ho viděl. Jsou i tací Prachmistři, kteří dokáží nemožné. Ale jak platí v armádním životě, mušketa, šavle a bratr ve zbrani po jeho boku jsou nejlepší přátelé vojáka.

Další výhodou Prachmistrů je samotné užití střelného prachu. Když si Prachmistr nasype prach na jazyk, propadne do tzv. Prachového tranzu. Ten má více úrovní, někdy se stává, že nadměrná konzumace prachu skončí závislostí a nebo dokonce smrtí. K čemu je dobrý Prachový tranz? Udělá z Prachmistra lidský stroj, zlepší reflexy, rychlost, sílu a také nepocitujě únavu. Vyprchání Prachové tranzu je ovšem nejtězší zkouškou pro Prachmistrovo tělo, nezkušený Prachmistr může zaplatit životem.

Základní dovednosti:
Slabé třetí oko - Otevřeš třetí oko, pomocí kterého dokážešnajít všechny Vyvolávače, Lamače a Obdařené, kteří se neodpojili od Jina (pouze na krátkou vzdálenost)
Malý prachový tranz - Tvá fyzická a mentální síla se mírně zvýší (pouze na pár minut)
Slabé cítění - Dokážeš vycítit střelný prach na pármetrů kolem sebe
Bariéra - Vytvoříš kolem sebe bariéru proti Prachmistrům. Nedovolí aby odpálilistřelný prach kolem tebe

Pokročilé dovednosti:
Třetí oko - Otevřeš třetí oko, pomocí kterého dokážešnajít všechny Vyvolávače, Lamače a Obdařené, kteří se neodpojili od Jina (až na střední vzdálenost)
Normální prachový tranz - Tvá fyzická a mentální síla se zvýší (na pár desítek minut)
Cítění - Dokážeš vycítit střelný prach na několik desítek metrů kolem sebe
Detonace - Dokážeš detonovat malé množství prachu ve vzdálenosti pár metrů kolem sebe

Mistrovské dovednosti:
Silné třetí oko - Otevřeš třetí oko, pomocí kterého dokážešnajít všechny Vyvolávače, Lamače, Obdařené i Prachmistry, kteří se neodpojili od Jina (I na dlouhou vzdálenost)
Větší prachový tranz - Tvá fyzická a mentální síla se výrazně zvýší.Navíc nepocituješ žádnou bolest a únavu (na pár hodin)
Citlivé cítění - Dokážeš vycítit střelný prach na několik stovek metrů kolem sebe
Koncentrovaná detonace - Dokážeš detonovat velké množství prachu ve vzdálenosti několika desítek metrů kolem sebe
Ovládání - Dokážeš mírně ovládat vystřelenou kulku z ručních pistolí a pušek. Ovlivníš její trajektorii a vzdálenost letu
Šrapnelový granát - Vyhodíš na nepřítele hrst svých kulek a prachu, kterou následně detonuješ.Výbuch a následné ostré šrapnely poranívšechny bytosti v okruhu výbuchu
Kouřová clona - Vyhodíš na nepřítele hrst svého prachu,kterou následně detonuješ. Slabá detonace vytvoří hustý kouř, který pokryje oblast pár metrů. Tento kouř může i omámit soupeře, kteří stojí dostatečně blízko detonace

Velmistrovské dovednosti:
Prvotřídní třetí oko - Otevřeš třetí oko, pomocí kterého dokážeš najít všechny Vyvolávače, Lamače, Obdařenéi Prachmistry, kteří se neodpojili od Jina. (na velice dlouhou vzdálenost)
Extrémní prachový tranz - Tvá fyzická a mentální síla se extrémně zvýší. Navíc nepocituješ žádnou bolest a únavu (klidně i na celou noc)
Rozptýlení - Dokážeš mírně rozptýlit dvě nebo tři vystřelené kulky současně. Ideální pro eliminaci cílů stojících blízko u sebe
Utlumení - Utlumíš zvuk a záblesk výstřelu z ručních pistolí a pušek

Lamač

Lamači patří mezi spodinu uživatelů magie v Ablionu, jelikož se jedná původně o neúplné Vyvolávače, většinou ale o nižší třídu. Většinou pracují ve dvou nebo jako příležitostní žoldáci pro tu nejšpinavějsí práci, ovšem né vždy je tomu tak.

Jejich hlavní dovedností je utlačování magie Vyvolávačů. Když se Vyvolávač snaží seslat kouzlo v blízkosti mocného Lamače, nemá šanci uspět. Jejich největší nevýhodou je však to, že většinou nedokážou sesílat útočná kouzla nebo zneškodnit více Vyvolávačů najednou. Proto většinou pracují ve dvou. Ovšem záleží na dovednostech Lamače.

I přesto, že Lamači nejsou nijak prosnulí, práce se pro ně vždy najde. Ať už jako stopaři, vymahači dluhů nebo jako mučící nástroj. Někteří si najdou uplatnění i v armádě, jako ochrana  proti Vyvolávačům a dalším osobám obdařeným magií nebo jako dozorce, někdo kdo bude držet disciplínu mezi vojáky svou krutostí.

Rivalita mezi Lamači a Vyvolávači je vysoká, být v blízkosti konfilktu těchto dvou uživatelů magie se nedoporučuje.

Základní dovednosti:
Slabé mámení smyslů - Dokážeš omámit mysl malých zvířat a dětí. Dokáží uposlechnout triviální rozkazy
Uklidnění mysli - Zvládneš uklidnit zmatenou mysl a duši
Odpojení od Jina - Když si přeješ skrýt své magické nadání, můžeš se odpojit od Jina. Tím jsi maskován před schopnostmi Prachmistrů,Obdařených, Lamačů a ostatních Vyvolávačů, kteří dokážou objevit magicky nadanou bytost
Rychlá meditace - Meditací získáš náhodný počet magické energie.

Pokročilé dovednosti:
Mámení smyslů - Dokážeš omámit mysl středně velkých zvířat a lidí se slabou myslí. Dokáží uposlechnout náročnější rozkazy
Rychlé zamítnutí - Dokážeš odebrat soupeři malou zásobu magické energie
Uspání - Dokáže okamžitě uspat méně odolné soupeře. U silnějších soupeřů je to ovšem těžší (např. opilé, unavené, aj.)

Mistrovské dovednosti:
Silné mámení smyslů - Dokážeš omámit mysl velkých zvířata lidí
s odolnou myslí, klidně i vícero bytostí naráz. Dokáží uposlechnout náročnější rozkazy

Zamítnutí - Dokážeš odebrat soupeři větší zásobu Magické energie
Iluze - Nasadíš do soupeřovi mysli iluzi, která ve skutečném světě vůbec není. Resp. můžeš se schovat za iluzí zdi, apod.

Velmistrovské dovednosti:
Prázdnota - Zamezíš Vyvolávačům nebo Lamačům získat magickou energii během boje
Dominance - Dokážeš kompletně ovládnout mysl jakékoliv bytosti
a donutit je k čemu jen chceš

Skupinová liuze - Nasadíš do mysli vícero soupeřů iluzi, která veskutečném světě vůbec není. Resp. může se schovat za iluzí zdi, apod.
Zlom - Dokážeš velice bolestně a sadisticky zlomit mysl a duši skoro jakékoli bytosti. Užitečné například pro získání těch nejdůvěryhodnějšíchinformací, aj.
Koncentrované zamítnutí - Dokážeš odebrat soupeři velkou zásobuMagické energie

Autor: Chase Stone
Autor: Chase Stone

Vyvolávač

Vyvolávač používá nejvzácnější způsob magie, je to vrozená vlastnost, která se nedá nijak naučit. Někdy ani nevíte, že jí máte.

Vyvolávačů je obecně velice málo, ale pokaždé není moudré se s nějakým pouštět do jakéhokoliv konfliktu. Vyvolávač sesílá kouzla pomocí prstů a vnitřní energie. Každým prstem se ovládá jeden živel - voda, vzduch, země, oheň a éter. Každý Vyvolávač má jeden hlavní živel, který ovládá přirozeně lépe než ty ostatní. Hlavní nevýhodou Vyvolávačů je ta, že nemůžou sesílat kouzla aniž by na sobě neměli speciální rukavice. Kdyby se Vyvolávač pokusil seslat kouzlo bez rukavic, vnitřní energie by se nedostala ven a tělo Vyvolávače by skončilo např. v plamenech, záleží na seslaném živlu. Nejhorším trestem pro Vyvolávače je useknutí palců nebo rovnou celé ruky.

Jelikož se jedná o vzácný a mocný druh magie, jsou Vyvolávači většinou na nejvyšších pozicích, většinou se jedná o místo v Královské Kabale. Ti nejvzácnější a nejmocnější Vyvolávači jsou Léčitelé, kteří dokáží vyléčit i několik smrtelných zranění.

Vyvolávači jsou většinou odebráni rodičům už jako děti, pokud se u nich prokáže přítomnost vnitřní energie. Ty jsou nadále odvezeny do speciální univerzity kde se naučí teorii a různých kombiancí více živlů najednou, a ve které se dodržují ty nejpřísnější pravidla. Krutá výchova a šikana ze strany učitelů či Vyšších Vyvolávačů je toho součástí, Vyvolávači se navzjájem většinou snaží překonat.

Vyvolávač se vždy snaží mít veškeré výhody před nepřítelem na své straně, proto si Vyvolávači nechávají svá nejlepší kouzla a dovednosti až na nevyhnutelné situace. Také jen vzácně uvidíte Vyvolávače s jeho rukavicemi na rukách, pouze když dotyčný Vyvolávač očekavá boj.

Neživelné dovednosti:
Splynutí s Jinem (základní): Pomocí tohoto kouzla dokážeš spatřit veškeré Lamače, Vyvolávače, Obdařené, jiné magické bytosti, magické předměty a auru některých kouzel
Meditace (základní): Meditací získáš náhodný počet Magické energie. Rychlá meditace zabere pouze pár minut, ale koncentrovaná skoro celou noc
Vdechnutí (základní): Na meditaci není pokaždé čas a prostor. Proto je tu alternativa. Rychlým vdechnutím získáš malou část magické energie, která se nachází ve tvém blízkém okolí. Ať už v boji nebo mimo něj
Odpojení od Jina (základní): Když si přeješ skrýt své magické nadání, může se odpojit od Jina. Tím jsi maskován před schopnostmi Prachmistrů, Obdařených, Lamačů a ostatních Vyvolávačů, kteří dokážou objevit magicky nadanou bytost

Oheň:
Slabý plamínek (základní): Potřebuješ posvítit na cestu, zapálit táborák, podpálit nějaký drobný předmět nebo dát někomu ohnivou facku? Toto základní kouzlo je malý pomocníček
Žhnoucí hrot (základní): Vystřelíš jeden rychlý žhavý hrot, který se zabodne do jakékoli bytosti. Často smrtelné kouzlo, když se dokážeš trefit
Slabý plamen ohně (základní): Z ruky se ti vytvoří slabý ohnivý plamen, který zastraší většinu slabých bytostí ve tvé blízkosti. Také může vážně zranit ty, kteří jsou ti přímo před nosem
Žhavé železo (základní): Jeden kus kovového vybavení/objektu dle tvého výběru se začně pomalu žhavit. U soupeřů nakonec nezbyde nic jiného, než to vybavení upustit
Ohnivá zeď (základní): Vytvoříš dlouhou ohnivou linii, jejichž plameny šahají až nad hlavy nepřátel. Zatarasí cestu všem, kteří se bojí proskočitskrz plameny
Ohnivá koule (pokročilá): Vystřelíš ohnivou kouli o velikosti lidské hlavy. Už samotný náraz dokáže vážně zranit soupeře. Po nárazu následujemenší exploze, která soupeře a bytosti kolem něho mírně omámí a pokryje žhavými uhlíky
Dvojitý žhnoucí hrot (pokročilá): Vystřelíš dva rychlé žhavé hroty, kterése zabodnou do jakékoli bytosti, tentokrát klidně i do dvou odděleně. Často smrtelné kouzlo, když se dokážeš trefit
Ohnivý plášť (pokročilá): Zahalíš sebe nebo svého spojence ve hřejivém, neviditelném plášti. Tím se získá odolnost vůči zimě, dešti nebo třeba úchopům
Ohnivý vír (pokročilá): Kouzlo se dá využít na několik způsobů. Můžeš bytosti uvěznit a držet je v plamenném vězení nebo je uzavřít v peci, která ho začne pomalu upalovat
Ohnivá zkáza (mistrovská): Z neviditelných magických mrakůvy voláš déšť rychlých a žhavých uhlíků, které zasáhnou všechny nepřátelé ve středním okruhu dopadu
Trojitý žhnoucí hrot (mistrovská): Vystřelíš tři rychlé žhavé hroty, kterése zabodnou do jakékoli bytosti, tentokrát klidně i do tří odděleně. Často smrtelné kouzlo,když se dokážeš trefit
Silný plamen ohně (mistrovská): Z ruky se ti vytvoří silný ohnivý plamen, který vyděsí všechny bytosti v blízkém okolí. Také vážně zraníš, nebo zabiješ většinu bytostí v blízké vzdálenosti a zraníš ty, kteří jsou opodál
Pekelný hněv (velmistrovská): V malém okruhu kolem sebe vyvolášpekelný kruh, který podpálí veškeré bytosti, kteří se opovážili se k tobě přiblížit. Také zapálí vše hořlavé, co se nachází v kruhu
Ohnivý meteorit (velmistrovská): Tento velký magický kámen má sílu pohřbít celé skupiny bytostí a srovnat vše, co mu stojív cestě. Po dopadu následuje exploze, která zapálí vše v okruhu dopadu


Voda:
(všechny kouzla vody lze vyvolat jen pomocí zdroje, resp. Vyvolávač vypotřebuje méně magické energie, když je poblíž vody)

Vlna (základní): Tato na první pohled nenápadná vlna může dokázat mnohé. Soupeři mohou ztratit půdu pod nohama, mohou spadnout
a určitě budou zpomaleni

Koule vody (základní):
Tohle kouzlo je jednoduchý způsob jak omámit a zpomalit své protivníky na krátkou i střední vzdálenost
Ledový hrot (základní):
Vystřelíš jeden rychlý ledový hrot, který se zabodne do jakékoli bytosti. Smrtelné a zajistě omračující
Pára (základní):
Díky této husté páře můžeš rychle zmizet, schovat se
v ní nebo zmást soupeře

Tvarování vody (základní):
Pomocí tohoto kouzla můžeš tvarovatjakýkoli zdroj vody. Ať už je to voda ve džbánu, nebo samotná řeka. Cena magické energie se ovšem zvedá společně s náročností tvarování
Ledová koule (pokročilá):
Dokáže zranit, omráčit, nebo při troše štěstí i zabít soupeře
Vodní kapuce (pokročilá):
Vytvoříš vodní bublinu kolem soupeře, ten se ze strachu z utopení bude snažit jakkoli bublinu narušit nebo se dostat ven
Dvojitý ledový hrot (pokročilá):
Vystřelíš dva rychlé ledové hroty, kterése zabodnou do jakékoli bytosti, tentokrát klidně i do dvou odděleně. Často smrtelné a zajistě omračující
Vodní vír (pokročilá): Tento silný vír pohltí tvé soupeře, některé objekty
a na chvíli je uvězní ve vířící vodě. Po čase všechno vyplivne silou ven.
Vodní plášť (pokročilá): Zahalíš sebe, nebo svého spojence ve vodním, neviditelném plášti. Tím se získá odolnost vůči horku, ohni, aj.
Ledová zeď (mistrovská): Vytvoříš ledovou zeď o jakékoli výšce
a o neskutečné tloušťce a pevnosti. Dostat se přes takovou zeď vyžaduje značnou šikovnost. Zničit ji ovšem vyžaduje ještě víc času a námahy

Silná vlna (mistrovská):
Tato silná vlna dokáže omámit, vážně zranit,shodit, nebo odhodit většinu bytostí a objektů v cestě před tebou
Smrtící pára (mistrovská):
Je vynikajícím prostředkem jak pro ofenzívu, tak i spolehlivou defenzívu. Ale pozor na sebe a lidi kolem, tato pára zraní kohokoli
Trojitý ledový hrot (mistrovská):
Vystřelíš tři rychlé ledové hroty, které se zabodnou do jakékoli bytosti, tentokrát klidně i do tří odděleně. Často smrtelné a zajistě omračující
Vodní sloup (velmistrovská):
Vytvoříš silný a rychlý sloup vody, jehožsilný náraz dokáže zmrzačit, odhodit, nebo zabít i ty největší bytosti
Ledová bouře (velmistrovská):
Z neviditelných magických mrakůvyvoláš déšť rychlých a ledových bodců, které zasáhnou všechny nepřátele ve středním okruhu dopadu

Vzduch:
Vzduchová kapsle (základní): Tímto kouzlem můžeš ochránit sebe,nebo své spojence před utopením, nebo jedovatými plyny
Slabá tlaková vlna (základní):
Toto kouzlo dokáže odhodit menší objekty a zatlačit zpět některé bytosti
Zvednutí těžkého předmětu (základní):
Přesuneš předmět, který ti stojí v cestě
Vzdušná bariéra (základní):
Vyvoláš malou obrannou bariéru, která tě ochrání před klasickými výstřely z pistolí, pušek a výpadů nepřátel
Tlaková vlna (pokročilá):
Toto kouzlo dokáže mírně odhodit některébytosti a větší objekty
Odhození (pokročilá):
Můžeš odhodit objekt nebo soupeře jakýmkoli směrem
Zkrocení větru (pokročilá):
Pomocí tohoto kouzla dokážeš sklidnit sílu větru, bouře, nebo třeba vánice. Tuto sílu naopak můžeš využít i pro své dobro
Vynesení (pokročilá):
Vyneseš se několik metrů do vzduchu, ať už kvůli porozhlédnutí, úniku, nebo lepšímu přístupu na vyvýšené místo
Vzdušná střela (pokročilá):
Vystřelíš neviditelnou a tichou kulku, kterádokáže zasáhnout cíl ve velké vzdálenosti
Silná tlaková vlna (mistrovská): Silná tlaková vlna, která odhodí, ochromý soupeře a odhodí, či zničí větší předměty v cestě
Vzdušná kopule (mistrovská):
Vyvoláš kolem sebe obrannou kopuli, která tebe a všechny uvnitř ochrání před klasickými výstřely z pistolí,pušek, výpady a některými kouzly
Vzdušné střípky (mistrovská):
Vyvoláš houf neviditelných střípků, které pořežou všechny nechráněné bytosti v cestě
Tornádo (velmistrovská):
Dokáže pohltit a zničit většinu objektů v cestě. Lidé a zvířata mají šanci napřežití, ale nakonec jsou ještě odhozenivelkou silou, která je dokáže ochromit
Rozervání (velmistrovská):
Rychlý a většnou tichý způsob jak se zbavitjednoho nebo více bytostí najednou. Využít vzduchu v plicích a rozervat je zevnitř
Vakuum (velmistrovská): Dokážeš vytvořit vakuovou bublinu,veškeré bytosti uvnitř se začnou pomaludusit

Země:
(všechny kouzla země lze vyvolat jen pomocí zdroje, resp. Vyvolávač vypotřebuje méně magické energie, když se nachází v lese, apod.)

Propadnutí (základní): V zemi se vytvoří díra, do které nic netušící soupeři mohou spadnout. Jáma není natolik hluboká. Soupeři se mohoupouze mírně zranit, lze vyšplhat zpět nahoru
Zemní štít (základní):
Z půdy se vyhrne štít o velikosti člověka, který tě dokáže ochránit před výstřely, výpady, slabými kouzly, nebo třeba před silným větrem, aj.
Slabé kořeny (základní):
Tyto kořeny dokážou zpomalit lidi, nebo zvířata, a uzemnit slabší jedince, nebo malá zvířata
Dech života (základní):
Pomocí tohoto kouzla můžeš vyléčit veškerý život. Lidé a větší zvířata mohou být oživeni pouze krátce po usmrcení
Léčivá přikrývka (pokročilá):
Přikryje spojence v různých magickýchkvětinách, které ho pomalu léčí. Léčba trvá delší dobu. Dokáže vyléčit nemoci, zranění i poškozenou mysl
Trnité liány (pokročilá):
Liány, které vyzvednou a sevřou nepřítele.
Nepřítel se z nich může dostat, ale utří zranění

Silné kořeny (pokročilá):
Dokážou uzemnit, uvěznit, a jestli je potřeba,   i zranit silná stvoření. Kořenyjsou dostatečně silné, ale i při troše štěstí
a síly se z nich soupeř dokáže vyprostit

Léčivý prach (pokročilá):
Oblak léčivého prachu, který dopadne na spojence a začne je pomalu léčit - zacelí a uzdraví většinu povrchových zranění.
Zemský golem (mistrovská):
Tento magický pomocník vytvořen z hlíny, kamenní a kořenů je perfektním nástrojem projakoukoli práci - velikost golema se mění dle schopností Vyvolávače
Pohřbení (mistrovská):
V zemi ve středním okruhu vytvoříš hlubokou jámu, která pohltí veškeré soupeře a objekty. Posléze se jáma zasype a uzavře
Hroty (mistrovská):
Ze země se vynoří ostré hroty, které propíchnou nepřítele
Kamenný déšť (mistrovská):
Nebezpečná sprcha kamenů, kterázasáhne všechny nepřátelé ve středním okruhu dopadu
Ničivé kořeny (velmistrovská):
Obrovské a pohyblivé kořeny, které dokáží uchopit, odhodit, uvěznit, zamáčknout, a dokonce i zabít nepřítele
Kamenný meteor (velmistrovská):
Vytvoříš obří kámen, který smete se zemí vše, co mu stojí v cestě. Při dopadu naruší tvar zeminy v okolí

Éter:
Bleskové rukavice (základní): Vytvoříš menší proud blesků, kterémohou znehybnit, vážně zranit nebo zastrašit většinu soupeřů ve velice blízké vzdálenosti
Slabá telepatie (základní):
Pomocí telepatie může Vyvolávač varovat,nebo zmást kohokoli jen chce - jednosměrná a na krátkou vzdálenost
Nestabilní portál (základní):
Vyvoláš malý a nestabilní portál. Rychlá
a jednoduchá cesta ven z bojiště - pouze na krátkou vzdálenost, je zde šance, že portál skončí mírně na jiném místě, než má

Posílení ducha (základní):
Kdokoliv pod efektem tohoto kouzla na chvíli nepocítí únavu a svá zranění
Blesk (pokročilá):
Tento blesk zasáhne a vážně zraní, nebo odhodí, či zabije jakoukoli bytost. Pokud ovšem blesk zasáhne svůj cíl
Portál (pokročilá):
Tento portál je stabilní cestou venz bojiště, nebo urychlení cesty. Portál vždy skončí tam, kde má, a dá se využít na krátkou a středně dlouhou vzdálenost
Promlouváni s přírodou (pokročilá):
Dokážeš se napojit na energii v přírodě a komunikovat s ní. Ať už s rostlinami, nebo živočichy
Bojové léčení (pokročilá):
Toto léčení dokáže rychle uzdravit jednohospojence. Zacelý a uzdravý veškeré povrchové zranění
Magické léčení (mistrovská):
Pomalý, ale velice efektivní způsob léčení- pomocí tohoto kouzla lze vyléčit veškeré povrchové i vnitří zranění, nemoce, mysl ba i vážná a smrtelná postižení
Telepatie (mistrovská):
Pomocí telepatie může Vyvolávač varovat,nebo zmást kohokoli jen chce - jednosměrná na delší vzdálenost
Dalekonosný portál (mistrovská):
Tento portál je stabilní cestou ven
z bojiště, nebo urychlení cesty. Dokáže přenést i celou družinu najednou

Promlouvání s mrtvými (mistrovská):
Pomocí tohoto kouzla dokážeš mluvit s dušemi mrtvých bytostí. Náročnost se liší dle délky usmrcení
Změna počasí (velmistrovská):
Vyvolávač má schopnost ovlivnit současné počasí - jakékoli si jen zamane.
Ničivý blesk (velmistrovská):
Tento obrovský blesk dokáže zničit i celouskupinu bytostí. Blesk po nárazu mírně exploduje, zničí zeminu a ochromí soupeře, kteří náraz přežili - Použití tohoto kouzla trvá déle než obvykle a je těžké zasáhnout malý nebo pohyblivý cíl

Obdařený

Obdařených je ve světě Ablionu nespočet, někteří mají triviální dovednosti, ale někteří mají unikání dovednosti na vysoké úrovni. Jedná se tedy o normální lidi, kteří se narodili s určitou schopností - někteří obdaření nemají potřebu spát po několik dní a cítí se stále plní energie, někteří nemusí jíst, někdo dokáže rozpoznat jestli druhá osoba lže nebo blafuje, dokáží si třeba zapamatovat všechny události, tváře nebo konverzace které jen matně zahlédl, jiní můžou třeba ucítit další obdařené druhy nebo jiné magicky nadané osoby kolem sebe. Normální lidé, ba i Vyvolávači a ostatní mágové, nedokáží vycítit jestli je někdo Obdařený - pouze Obdařený s rozpoznávacím nadáním.

Můžeš zde vymyslet cokoliv zajímavého, obyčejného nebo i třeba vtipného. Kreativitu necham na tobě, ale nezapomeň na to, že toto povolání není vyspělé natolik, aby mohlo překonat například dovednosti Prachmistrů, Vyvolávačů ba dokonce i Lamačů.

Toto povolání je pro hráče, kteří chtějí mít postavu spíše normální, nijak výrazně vyčnívající z davu. Můžeš být šlechtic, voják, zloděj, obyčejný dobrodruh, atd. (Hlavně ať je to osoba, která se hodí na roli dobrodruha - ať to třeba není nějaký obchodník, starosta, aj.)

Dovednosti:
Pouze jediná magická dovednost, ta kterou si sám hráč vymyslí


Autor: Mathias Zamecki
Autor: Mathias Zamecki

Ostatní


S tímto výběrem můžeš pustit uzdu své kreativity. Můžeš se stát čím jen chceš. Tady to funguje podobně jako výše u Obdařených, můžeš se stát kýmkoliv jen chceš, po čemkliv toužíš. Hráč s tímto povoláním se od ostatních liší tím, že bude hrát za uplně normální osobu - nebude nijak magicky nadaná - ať už je to lovec hlav, žoldnéř, bývalý voják, pirát, aj. - jen se zamyslete nad tím, kdo by se v tomto světě mohl hodit na to, být dobrodruhem a kdo naopak ne.



Dovednosti:
Žádné magické dovednosti


Ablion - Role-play svět
Všechna práva vyhrazena 2018
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky